Be a follower!!

Saturday, February 26, 2011

kosmo! news

Kosmo! newspaper dated 21st Feb 2011, featuring a little story of Rico Rinaldi's Studio.
Written by: Izyan Liyana Mohd Darif
Photo: Bakri Hafiz Hisham
Contributor: Anna and Leeya


"...Jika kebanyakkan pereka fesyen lebih selesa membuka buik di pusat beli -belah mahupun lokasi popular perusahaan ,pereka Rico Rinaldi Tono,24, pula  berbeza. Anak kelahiran Kajang tersebut cenderung memilih Pusat Hentian Kajang, Selangor yang jauh dari kesibukan kota untuk membuka Rico Rinaldi Studio and Tailoring. 

"Saya lebih selesa menggelarkan studio berbanding butik, memandangkan keluasan ruangnya yang sederhana saja. Meskipun ia kecil dan mini, namun hampir segalanya terdapat di sini. Misalnya ruang rundingan bersama pelanggan, bengkel menjahit, bilik mencuba pakaian, sudut fabrik dan ruang khas sekiranya saya ingin mengadakan pertunjukan fesyen mini....,"ujar Rico yang pernah menuntut dalam jurusan Diploma Fesyen dan Rekaan Perdagangan, Universiti Limkokwing, Cyberjaya, Selangor.

Jelas Rico, idea dan konsep studionya itu sedikit sebanyak dipengaruhi pereka antarabangsa yang sinonim membuka butik yang dilengkapi aspek penyediaan bengkel jahitan, pentas peraga mini dan ruang pameran busana.


Konsep: Memilih konsep semi mewah dan ringkas. Disebabkan ruang studio yang kecil, Rico menempatkan kepingan cermin di bebera[a sudut bagi menggandakan ilusi ruang.selain berlantai permaidani yang memberi keselesaan kepada pelangga, studio Rico Rinaldi turut dihiasi susun atur perabot gaya klasik dan kontemporari putih. Menariknya, kesemua perabot tersebut merupakan cetusan Rico sendiri. Dalam pada itu, pelanggan juga berpeluang menyaksikan tenaga kerja Rico Rinaldi melakukan kerja-kerja menjahit busana secara langsung menerusi ruang Gallery View.


Rekaan dan warna: Cenderung memilih warna putih dan biru firus bagi mengekalkan warna signatur yag terdapat pada logo jenama Rico Rinaldi.


Menawarkan: Khidmat rekaan dan jahitan pelbagai busana, pakaian perkahwinan dan pakaian siap pakai. Ini termasuk lah memberi perkhidmatan rundingan dekor rumah.


Keistimewaan: Para pelanggan di alu-alukan mengunjungi studio Rico Rinaldi sekirannya ingin mendapatkan khidmat dekorasi rumah dan menempah perabot yang dihasilkan daripada cetusan idea Rico dan pelanggan.

Lokasi: Rico Rinaldi Studio and Tailoring, 10-M, Jalan Hentian 1A, Pusat Hentian Kajang, Off Jalan Bangi Kajang, Selangor.
Tel: 0173743035. 
Web: www.ricorinaldi.blogspot.com
Waktu Operasi: 9 pagi hingga 9 malam (setiap hari)


Love
Rico

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Warning

All of the photographs herein, unless otherwise noted or mentioned, are copyrighted by the blog owner. No part of this site, or any of the content contained herein, may be used or reproduced in any matter without express permission of the copyright holder(s).